Przedszkole nr 11 w Warszawie

Rekrutacja

Rekrutacja do Przedszkola nr 11 na rok szkolny 2019/2020

Nabór dzieci na wolne miejsca w Przedszkolu nr 11 na rok szkolny 2019/2020 przeprowadza Komisja Rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola, która działa zgodnie z Regulaminem pracy Komisji Rekrutacyjnej.

Kryteria i zasady rekrutacji oraz harmonogram znajdziecie Państwo na stronie Biura Edukacji

Zgodnie z zasadami rekrutacji rodzice wypełniają wniosek w systemie informatycznym, drukują go i po podpisaniu składają w przedszkolu. W przypadku nie korzystania z komputera i Internetu, rodzice pobierają wniosek w przedszkolu, wypełniają go odręcznie i po podpisaniu składają w przedszkolu. Wnioski o przyjęcie dziecka rodzice składają od 20 lutego do 8 marca w godzinach 8:00 – 17:00.

Do wniosku rodzice/prawni opiekunowie dołączają oświadczenia i/lub dokumenty potwierdzające spełnianie zaznaczonych kryteriów. Informację o kryteriach oraz wymaganych dokumentach znajdą Państwo na stronie Biura edukacji.

RODZICÓW ZAINTERESOWANYCH ZAPISANIEM DZIECKA DO NASZEGO PRZEDSZKOLA SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA DZIEŃ OTWARTY 28 lutego o godzinie 16:00

Zapraszamy Państwa razem z dzieckiem. Opowiemy o naszym przedszkolu, pokażemy sale zabaw i odpowiemy na Państwa pytania.

Rodzice, których dzieci już uczęszczają do przedszkola, jeżeli chcą aby ich dziecko kontynuowało edukację w naszym przedszkolu, muszą wypełnić i złożyć u dyrektora Deklarację potwierdzenia woli kontynuacji edukacji przedszkolnej do dnia 19 lutego 2019 roku do godziny 16:00.

Deklaracja kontynuowania wychowania przedszkolnego

Po okresie rekrutacji, w ciągu roku szkolnego dzieci przyjmowane są do przedszkola na zwalniane miejsca.


Dojrzałość przedszkolna

Czy Twoje dziecko dojrzało do pójścia do przedszkola?

Drodzy Rodzice, wiek przedszkolny to okres osiągania kolejnego stadium dojrzałości dziecka: złoty wiek uczenia się, zdobywania doświadczeń społecznych i przystosowania się do życia w grupie. Rozpoczęcie przez dziecko edukacji przedszkolnej, jest momentem przełomowym w jego życiu społecznym.

Zazwyczaj dzieci osiągają tę dojrzałość między 3 a 4 rokiem życia. Zależy to od tempa ich indywidualnego rozwoju oraz doświadczeń. Zdarza się, że najbliższe osoby (babcia, mama) swoim zachowaniem przeszkadzają dziecku w osiągnięciu dojrzałości.

Dziecko jest gotowe do pójścia do przedszkola, gdy:

  • Dobrze znosi nieobecność mamy (zostaje pod opieką innych członków
    rodziny lub znajomych osób);
  • Z własnej inicjatywy oddala się od mamy, nie trzyma się kurczowo jej
    spódnicy (na spacerze odchodzi daleko nie oglądając się na mamę,
    potrafi samo odnaleźć drogę do domu);
  • Potrafi wykonać proste czynności samoobsługowe – wymagania, jakie
    stawia przedszkole w zakresie samoobsługi sprowadzają się do:
  • komunikowania potrzeb fizjologicznych,
  • umiejętności zdjęcia i podciągnięcia majteczek,
  • korzystania z papieru toaletowego,
    umiejętności umycia rąk mydłem i wytarcia w ręcznik,
  • umiejętności samodzielnego jedzenia (posługiwania się łyżką i
    widelcem) a także gryzienia!
  • samodzielnego ubierania i rozbierania się dziecka (przynajmniej
    podejmowania takich prób).

Jak przygotować dziecko do pobytu w przedszkolu?

Im więcej sposobów wykorzystasz, tym lepiej:

  • Czytanie opowiadań, których bohaterowie chodzą do przedszkola.
  • Oglądania Domowego Przedszkola lub Jedyneczki w TV z odpowiednim
    komentarzem.
  • Rozmowy o przedszkolu ze znajomym dzieckiem, które lubi chodzić do
    przedszkola.
  • Opowieści rodziców jak to było, gdy oni chodzili do przedszkola.
  • Uświadomienie dziecku zalet przedszkola – wielu nowych kolegów do
    zabawy, dużo zabawek, wychowawczyni, która zna ciekawe zabawy,
    wierszyki i piosenki (ale bez przesady, nie chcemy przecież, żeby potem
    się rozczarowało).
  • Poinformowanie dziecka dlaczego będzie chodzić do przedszkola ( np.
    bo mama musi iść do pracy i rodzice zdecydowali, że w przedszkolu
    dziecko będzie miało najlepszą opiekę; niektóre dzieci przyjmują
    argument, że mama chodzi do pracy, tata chodzi do pracy i dziecko ma
    swoją pracę, czyli przedszkole).
  • Zapoznanie z przedszkolem – oglądanie ogródka, sal, zabawek, krótki
    kontakt z przyszłą wychowawczynią i dziećmi, omówienie planu dnia i
    przedszkolnych zwyczajów.
  • Jeśli to możliwe uczestniczenie w zajęciach razem z mamą.
  • Wspólne kupowanie ręczniczka dla przyszłego przedszkolaka.
  • Ćwiczenie z dzieckiem samoobsługi! Dotąd było tak, że mama lepiej znała potrzeby dziecka niż ono same, reagowała nie tylko na słowa, ale i na gesty. W nowej sytuacji dziecko często ma problem żeby wyartykułować swoje potrzeby, dlatego ważne jest, aby umiało (a chociaż podejmowało próby), by je zaspokoić. Dużo łatwiej adaptują się dzieci samodzielne, niż te zależne od dorosłych.
  • Uczestniczenie w zebraniu rodziców nowo przyjętych dzieci. Jest to
    świetna okazja, aby się wzajemnie poznać, zebrać informacje o
    dzieciach i życiu przedszkola. Dobrze byłoby nawiązać kontakt z
    rodzicami innego dziecka z tej grupy i zapoznać bliżej swoje pociechy.
    Gdy dziecko wchodząc do nowej grupy rówieśników i zna, chociaż jedną
    osobę, może mu to bardzo ułatwić te pierwsze trudne dni.
  • Dziecko powinno być przygotowywane stopniowo, nie róbmy
    wszystkiego na raz, rozciągnijmy ten proces w czasie, aby mogło oswoić
    się z myślą o tym, że pójdzie do przedszkola.

Rodzicu pamiętaj:

  • Nie przedłużaj pożegnań w szatni – pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź.
  • Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu – jeśli zrobisz
    to choć raz, dziecko będzie wiedziało, że łzami można wiele wymusić.
  • Nie obiecuj: „Jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz”. Kiedy
    będziesz odbierać dziecko, możesz dać mu maleńki prezent –
    niespodziankę, ale nie może być to forma przekupywania.
  • Nie wypytuj dziecka o szczegóły związane z pobytem w ciągu dnia w
    przedszkolu, poczekaj, aż samo nabierze ochoty aby ci o wszystkim
    opowiedzieć.
  • Czasami lepiej jest, gdy dziecko do przedszkola odprowadza tato, gdyż
    rozstania z tatą są w niektórych przypadkach mniej bolesne.
    Wielokrotnie zapewniaj dziecko, że na pewno odbierzesz je z
    przedszkola.
  • Żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze z uśmiechem. To napawa
    optymizmem i daje poczucie bezpieczeństwa, że wszystko jest w
    porządku.

Wyprawka przedszkolaka:

Ubranka do przedszkola:

obuwie do przedszkola – kapcie najlepiej na rzepy lub zatrzaski,
koniecznie antypoślizgowe
komplecik ubranek do przebrania, np. dresik, koszulka, majteczki,
rajstopki lub skarpetki (muszą być zawsze w szafeczce w szatni)

Artykuły higieniczne:

szczoteczka i pasta do zębów
grzebyk lub szczotka do włosów
chusteczki higieniczne

Co przyda się wiosną i latem:

chusteczka, czapka na głowę, krem z filtrem

Co przyda się zimą:

spodnie do zabaw na śniegu, zapasowe rękawiczki, tłusty krem
Mile widziane są również artykuły piśmiennicze, np. papier xero, bloki rysunkowe/techniczne, teczki na prace plastyczne dzieci.