Rozkład dnia
Godzina | Aktywność |
---|---|
07.00 – 08.15 | Schodzenie się dzieci do przedszkola. Własna aktywność dzieci. Zajęcia i zabawy wspierające rozwój dziecka, zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. |
08.15 – 08.30 | Zajęcia porządkowe, zabawy ruchowe i ćwiczenia poranne. |
08.30 – 09.00 | Śniadanie. |
09.00 – 10.30 | Tworzenie sytuacji edukacyjnych w ramach realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych w grupach Tworzenie sytuacji edukacyjnych w ramach realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych w grupach i małych zespołach. Rozwijanie twórczej aktywność dzieci. |
10.30 – 11.30 | Spacery, gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe. Inspirowanie aktywnej postawy dzieci wobec środowiska w bezpośrednim kontakcie z przyrodą. Obserwowanie, odkrywanie, eksperymentowanie, badanie zjawisk przyrody. |
11.30 – 12.00 | Zajęcia porządkowe, higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
12.00 – 12.30 | Obiad |
12.30 – 14.30 | Odpoczynek (w młodszych grupach leżakowanie). utrwalanie poznanych wierszy, piosenek. Czytanie literatury dziecięcej. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. |
13.00 – 16.00 | Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycieli zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami dzieci. |
14.30 – 15.00 | Podwieczorek. |
15.00 – 17.30 | Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |