Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Projekt nr 1

logo FRSE i Erasmus+

Przedszkole nr 11 realizuje międzynarodowy program Erasmus + w ramach funduszy europejskich „Partnerstwa strategiczne - współpraca szkół”.

Nazwa projektu: Rozwijanie umiejętności społeczno - emocjonalnych w wieku przedszkolnym (Developing socio-emotional skills at pre-school age).

Realizacja projektu obejmuje okres od 1 września 2018  roku do 31 sierpnia 2020 roku.

Nasi zagraniczni Partnerzy to Rumunia, Bułgaria, Łotwa, Turcja.

flaga   flaga  flaga  flaga  flaga

 

Kwota dofinansowania projektu to 16 170 euro.

Celem naszego projektu jest rozwój umiejętności społeczno-emocjonalnych przedszkolaków poprzez działania, gry i interakcje społeczne w celu zapobiegania i zwalczania wykluczenia społeczno-emocjonalnego we wczesnych stadiach dzieciństwa.

Chcemy zapewnić bezpieczne i przyjazne środowisko dla dobrego samopoczucia dzieci. Cele projektu są związane z opracowaniem odpowiednich priorytetów o wysokiej jakości, promujących nabywanie umiejętności i zdolności, włączenia społecznego.

Nauczyciele będą rozwijać swoje strategie nauczania i umiejętności zawodowe w zakresie rozwoju społeczno-emocjonalnego dzieci. Pragniemy by dzieci były lepiej zintegrowane ze środowiskiem przedszkolnym i społeczeństwem.

Emocje są sposobem adaptacji do środowiska, a naszą rolą jest stworzenie warunków dla rozwoju emocjonalnego dzieci: sprawić, by dzieci zaufały sobie, aby czuły się dobrze z innymi. W każdej instytucji partnerskiej możemy zidentyfikować typowe problemy, takie jak:

  • agresywne zachowanie dzieci, które nie spędzają aktywnie czasu w rodzinie lub na które zbyt duży wpływ mają gry cyfrowe,
  • w przypadku braku modelu zachowań, dzieci biorą wzorce z zachowań postaci w grach online i mają trudności z interakcją z innymi w wyrażaniu emocji.

Cele:

  • umiejętność rozpoznawania emocji u siebie i innych,
  • zarządzanie własnymi emocjami,
  • pozytywne zachowania w stosunku do innych,
  • wyrażanie własnych emocji,
  • identyfikacja postaci z przedstawionych historii,
  • zmiana wątku wydarzeń w celu stworzenia własnych opowieści,
  • zrobienie dziennika wszystkich bezpośrednich i pośrednich odbiorców.

Rozwijanie umiejętności społeczno-emocjonalnych w wieku przedszkolnym będzie trwało 2 lata i będzie miało cztery podprojekty.

Etapy projektu:

  • Zaprezentowanie partnerów przedszkolnych za pośrednictwem filmu / październik 2018,
  • Działanie 1 / Cel 1 / "Jak byś się czuł, gdyby ...?" / Listopad, grudzień (2018), styczeń (2019),
  • Działanie 2 / Cel 2 / "Co się dzieje, kiedy czuję ...?" Luty, marzec, kwiecień / 2019,
  • Działanie 3 / Cel 3 / ,, Grajmy razem! ", Maj, czerwiec / 2019,
  • Działanie 4 / Cel 4 / ,, Obraz z emocjami "październik, listopad, grudzień / 2019,
  • Działanie 5 / Cel 5 / "Czy to dobrze czy źle ?!" Styczeń, luty, marzec / 2020,
  • Aktywność 6 / Cel 6 / ,, Cudowne doświadczenie! "Kwiecień, maj, czerwiec / 2020.

Projekty będą realizowane przez 1-2 tygodnie, a na koniec każdy z uczestników opublikuje dowody na działania, wpływ na dzieci, wrażenia rodziców i doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli.

Oczekiwane rezultaty:

  • słownik 4 projektów dotyczących emocji / działań,- wspólny zestaw narzędzi do oceny umiejętności społeczno-emocjonalnych dzieci dla każdego projektu tematycznego;
  • lepsza współpraca między nauczycielami, dziećmi i rodzicami.- mniej konfliktowych sytuacji i mniej agresywnych zachowań wśród dzieci w grupie docelowej,- zachowania prospołeczne dzieci, które są świadome swoich uczuć i zamieniają swoje negatywne emocje na pozytywne;
  • cyfrowe opowieści o działaniu terapeutycznym, oparte na rysunkach dzieci, które ćwiczą swoje umiejętności cyfrowe.

Będziemy śledzić:

  • poprawę interakcji między przedszkolakami a relacją nauczyciel - dziecko;
  • korzystanie z urządzeń cyfrowych.

Nauczyciele wykorzystają wyniki każdej oceny projektu tematycznego, aby zmierzyć postępy dzieci pod względem zdolności społeczno-emocjonalnych i poziomu realizacji celów projektu.

Realizując cale naszego programu partnerskiego, zaprosiliśmy do przedszkola rodziców naszych przedszkolaków. Wzięli oni udział w warsztatach dotyczących emocji.

W ramach podsumowania programu, każda grupa stworzyła książeczkę dotyczącą emocji. Grupa pierwsza książeczkę pt. "Ula i smutek", grupa  druga  "O strachu Zuzi", grupa  trzecia  "Miś Pampuś",  grupa   czwarta  "Film dzieci". Dla każdego dziecka praca nad tym projektem była ciekawą przy...

Turcja

21.12.2020
Turcja

Turcja

21.12.2020

W dniach 26- 30 października 2020 roku odbyła się ostatnia mobilność do partnerskiej placówki Yunus Emre iLkokulu w mieście Adana w Turcji. Przedstawiamy krótką fotorelację z naszego wyjazdu, który był podsumowaniem realizowanego projektu ,,Developing socio-emotional skills at pre-school age". Wyja...

Bułgaria

30.10.2019
Bułgaria

Bułgaria

30.10.2019

W dniach 14- 18 października 2019 roku odbyła się mobilność do partnerskiego przedszkola ,,Słoneczko" w mieście Veliko Tyrnowo w Bułgarii. Kolejny raz spotkali się nauczyciele z Bułgarii, Łotwy, Rumunii, Polski i Turcji, dzielili się dobrymi praktykami w zakresie uczenia dzieci poznawania i radzenia sobie z trudnymi ...

Łotwa

27.05.2019
Łotwa

Łotwa

27.05.2019

W ramach programu ERASMUS+ od 13 do 17 maja 2019 roku nauczyciele Przedszkola nr 11 odwiedzili partnerskie przedszkole Ritenitis w miejscowości Salaspils na Łotwie. Kraje partnerskie, Rumunia, Bułgaria, Łotwa, Turcja i Polska realizują wspólne zadanie: ,,Rozwój umiejętności społeczno- emocjonalnych dzieci...

Rumunia

03.01.2019
Rumunia

Rumunia

03.01.2019

W dniach 26- 30 listopada 2018 roku odbyła się pierwsza mobilność do partnerskiego przedszkola Gradinita Cu Program Prelungit nr 2 w mieście Pucioasa w Rumunii. Program pobytu w Rumunii: 1. Zapoznanie z koordynatorami i nauczycielami krajów partnerskich biorącymi udział w projekcie. 2. Wizyty w przedszkolu...