Power
INNI ALE TACY SAMI
POWERSE-2019-1-PL01-KA101- 064180
CEL NASZEGO PROJEKTU:
Edukacja międzykulturowa zajmuje ważne miejsce w pracy naszego przedszkola, dla dzieci innej narodowości adaptacja jest bardzo trudna. Muszą zmierzyć się z inną kulturą, językiem, przyjętymi normami i zasadami. Sytuacja ta często może prowadzić do szoku kulturowego i być bardzo stresująca dla ucznia, ale także i nauczyciela.
Najczęstszą barierą jest język, ale również różnice między systemami edukacji, uwarunkowania psychologiczne i rozwojowe, status prawny dziecka i rodzica. Aby uniknąć sytuacji stresowych ale także widząc korzyści płynące z wprowadzania edukacji międzykulturowej i biorąc pod uwagę zainteresowanie dzieci, rodziców i nauczycieli tą tematyką, chcielibyśmy kontynuować i rozszerzyć ten aspekt edukacji w naszym przedszkolu.
W trakcie realizacji naszych celów chcemy by podjęte działania przyniosły poprawę w następujących obszarach:
- Podniesienie kompetencji językowych ( język angielski i hiszpański) wśród pracowników naszego przedszkola. Istnieje potrzeba podniesienia poziomu znajomości języka angielskiego wśród nauczycieli i kadry kierowniczej oraz uzyskanie certyfikatu z języka hiszpańskiego by móc wykorzystać potencjał nauczyciela i wprowadzić drugi język obcy w przedszkolu.
Podniesienie tych kwalifikacji znacznie ułatwi kontakty międzynarodowe, pomoże w wymianie dobrych praktyk i da nowe możliwości dla różnych rodzajów projektów, a co najważniejsze pomoże w komunikacji z rodzicami i dziećmi, którzy mówią w innym języku.
- Nauczyciele poznają innowacyjne systemy edukacyjne w innych krajach, szczególnie związane z edukacją międzykulturową. Wymiana doświadczeń oraz wspólne działania mające na celu podnoszenie kwalifikacji, kompetencji zarówno poprzez udział w szkoleniach, jak i udział w projektach (e-Twinning, Erasmus +) mają pomóc naszej instytucji stać się nowoczesną i otwartą instytucją.
Chcemy zdobyć nowe doświadczenia i przenieść je na grunt naszego przedszkola, biorąc pod uwagę wartości edukacyjne.
-Pragniemy uzupełnić program z zakresu wielokulturowej edukacji. Okres przedszkolny jest najlepszym momentem na zbudowanie poczucia akceptacji innych kultur, religii i postaw. Pozwoli to kształtować postawy otwarte na świat bez barier i wrogości.
Planujemy indywidualne wyjazdy nauczycieli i kadry zarządzającej, a także dwa wyjazdy związane z "job shadowing". Ważną kwestią jest podniesienie umiejętności językowych nauczycieli.
Wyjazdy mają umożliwić nauczycielom lepsze posługiwanie się językiem obcym, co znacznie ułatwi komunikację w kolejnych kontaktach i planowanych projektach międzynarodowych. Kurs językowy zostanie dostosowany do aktualnego poziomu nauczycieli. Mobilności również odpowiadają potrzebie odświeżenia oferty edukacyjnej naszej placówki.
Dzięki obserwacjom w wybranych instytucjach zagranicznych, przedszkole będzie mogło wdrażać nowe metody i formy pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Współpraca międzynarodowa ułatwi naszej placówce uwzględnić w programie nauczania zagadnienia związane z kwestiami wielokulturowymi.
Wyjazdy pozwolą poznać kulturę i obyczaje innych krajów oraz przekazać tę wiedzę uczniom i innym nauczycielom. Kursy wyposażą nas w nowe metody nauczania i niezbędne narzędzia do tego.
W oparciu o analizę potrzeb przedszkola, nauczycieli i naszych uczniów, głównymi celami, które chcemy osiągnąć są:
- Podnoszenie świadomości kulturowej wśród uczniów i nauczycieli. Przygotowywanie dzieci do roli obywatela wielokulturowego i wielojęzycznego.
- Nawiązywanie kontaktów i nabywanie umiejętności, które umożliwią realizację międzynarodowych projektów, takich jak Erasmus + i e-Twinning.
- Wspieranie nauczycieli w procesie uczenia się języka angielskiego i hiszpańskiego.
- Udział w kursach i wyposażenie nauczycieli w nowe, innowacyjne metody i techniki pracy dydaktycznej i edukacyjnej z dziećmi w wieku przedszkolnym,
- Poprawa modelu uczenia się i nauczania poprzez obserwację tych procesów w innych krajach. Wykorzystanie najlepszych doświadczeń i praktyk.
-Budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola w środowisku lokalnym jako instytucji aktywnej i dynamicznie rozwijającej się, która w swojej pracy z uczniami korzysta z najnowszych narzędzi, która stara się być instytucją otwartą na świat, dającą uczniom dobre wzorce.
Nauczyciele odwiedzą dwie placówki w ramach „job shadowing” (Istituto Comprensivo Lucignano we Włoszech oraz Escuela Infantil San Isidro w Hiszpanii). Podczas pobytu nauczyciele przyjmujący przedstawią nam plan, który wdrażają w pracy w środowisku wielokulturowym (obie placówki mają program edukacji międzykulturowej jako wiodący ze względu na dużą liczbę emigrantów).
Zapoznamy się z rocznym planem pracy placówki, przewodnikami metodycznymi, metodami i narzędziami jakimi posługują się nauczyciele w trakcie prowadzenia zajęć. Wraz z partnerami będziemy wymieniać się doświadczeniami, a także zdobywać nowe umiejętności i nawiązywać dalszą współpracę.
Pragniemy wziąć udział w kursie pt. "Interculturality at School". Kurs pozwala na rozwijanie podstawowej wiedzy o konfliktach w środowisku wielokulturowym, proponuje metody rozwiązywania konfliktów międzykulturowych, wspiera wymianę najlepszych praktyk z lokalnymi nauczycielami, przedszkolami i szkołami na temat sposobów łagodzenia konfliktu, pomaga przemyśleć system szkolny i przedszkolny, aby wprowadzić działania gwarantujące zrozumienie międzykulturowe.
Jeden nauczyciel weźmie udział w dwu tygodniowym kursie z języka hiszpańskiego kończącym się egzaminem i certyfikatem na poziomie B2. Podczas kursu uczestnik nie tylko pogłębi znajomość hiszpańskiego, ale także zaznajomi się z dydaktyką nauczania języków obcych. Kurs dostarcza materiały dotyczące metodologii i najnowszych podejść do nauczania hiszpańskiego jako języka obcego.
Trzy osoby wezmą udział w dwu tygodniowym kursie języka angielskiego w Irlandii. Kurs ten oferuje połączenie zajęć w języku angielskim, warsztatów, wizyt w miejscach o znaczeniu historycznym i archeologicznym oraz działań społeczno-kulturalnych. Został zaprojektowany, aby pomóc nauczycielom z poziomem A2-B1 w rozwijaniu ich kompetencji komunikacyjnych w języku angielskim, aby umożliwić im interakcję z uczniami w codziennych sytuacjach.
Główne cele to: pomoc w rozwijaniu umiejętności (zwłaszcza biegłości w mówieniu, słownictwie i wymowie) oraz w lepszym wykorzystaniu języka angielskiego jako środka komunikacji w grupie i w sytuacjach codziennych, poprawienie znajomości języka angielskiego, aby móc uczestniczyć w partnerstwach programu Erasmus +.
Dwóch nauczycieli weźmie udział w tygodniowym kursie "Innovative Approaches to Teaching". Kurs "Innowacyjne podejście do nauczania" jest praktycznym przewodnikiem, który pomaga poprawić jakość i skuteczność procesu edukacyjnego. Zachęca do kreatywności, organizowania projektów, integracji uczniów z mniejszości lub wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych jako narzędzia do rozwijania krytycznego myślenia.
Spain in English
Spain in English
On May 9-13, 2022, the teachers of Kindergarten No. 11: Claudia Chovgrani, Wanda Koter, Joanna Smalko and Marlena Solnica took part in job-shadowing (observation of teachers' work) in a school and preschool institution in Spain: Escola Els Arenys in Castellbisbal. It was another form of training for teachers under the ...
Wyjazd do Hiszpanii
Wyjazd do Hiszpanii
W dniach 9- 13 maja 2022 roku nauczycielki Przedszkola nr 11: Claudia Chovgrani, Wanda Koter, Joanna Smalko i Marlena Solnica, wzięły udział w job-shadowing (obserwacja pracy nauczycieli) w placówce szkolno- przedszkolnej w Hiszpanii: Escola Els Arenys w Castellbisbal. Była to kolejna for...
Kurs językowy Malta
Kurs językowy Malta
W dniach 9-20.08.2021, nauczycielki z naszego przedszkola: Joanna Smalko, Marlena Solnica oraz Magdalena Żak wzięły udział w dwutygodniowym kursie języka angielskiego na Malcie. Podczas szkolenia w ACE English Malta miały okazję doskonalić swoje umiejętności w języku angielskim, poszerzać słownictwo, ćwiczyć gramatykę ...
Wyjazd do Hiszpanii, listopad 2019
Wyjazd do Hiszpanii, listopad 2019
RELACJA Z UDZIAŁU W KURSIE JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO W MALADZE W RAMACH PROJEKTU „INNI ALE TACY SAMI” POWERSE-2019-1-PL01-KA101- 064180 Jedna z naszych nauczycielek, Pani Claudia Chovgrani wzięła udział w kursie języka hiszpańskiego w Maladze. Kurs rozpoczęła od testu i rozmowy ustnej, po której...