Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wyjazd do Hiszpanii

Barcelona

W dniach 9- 13 maja 2022 roku nauczycielki Przedszkola nr 11: Claudia Chovgrani, Wanda Koter, Joanna Smalko i Marlena Solnica,  wzięły udział w  job-shadowing (obserwacja pracy nauczycieli) w placówce szkolno- przedszkolnej  w Hiszpanii:  Escola Els Arenys w Castellbisbal. Była to kolejna forma szkolenia dla nauczycieli w ramach programu POWER „Inni, ale tacy sami”- Defferent but the same”.

Nauczycielki poznały organizację pracy szkoły  oraz metody pracy z dziećmi w placówce edukacyjnej posiadającej duże doświadczenie w realizacji nauczania i wychowania dzieci z różnych regionów świata, odrębnych językowo i kulturowo. Obserwując różnorodne działania hiszpańskich nauczycieli, poszerzyły wiedzę o sposobach skutecznej integracji międzykulturowej małych dzieci. Pozyskały praktyczne umiejętności metodyczne i narzędzia do pracy, bazując na dobrej praktyce zaprezentowanej przez hiszpańskie przedszkole.

Podczas  pobytu,  nauczycielki obserwowały zajęcia w grupach przedszkolnych obejmujących dzieci w wieku od 3 do 5 lat.. Brały udział w zajęciach matematycznych, językowych, muzycznych, ruchowych, w zabawach sensorycznych z użyciem różnorodnych materiałów oraz  zabawach utrwalających litery i cyfry. Uczestniczyły w  bardzo ciekawych  zajęciach ruchowo-muzycznych w sali wyposażonej w ultrafioletowe lampy, w ramach wewnętrznego  projektu przedszkola „Światło”. Duże zainteresowanie nauczycielek wzbudziły zabawy i ćwiczenia z wykorzystaniem różnorodnych mas plastycznych oraz pomoce dydaktyczne wykonane przez tamtejszych nauczycieli.

Hiszpańscy pedagodzy, bardzo ciepło i serdecznie przyjęli nasze koleżanki, oferując opiekę i wsparcie w czasie codziennych wizyt w przedszkolu. Zaprezentowali przedszkolne i  szkolne sale, pracownie oraz wyposażenie i pomoce dydaktyczne. Nasze nauczycielki mogły zaglądać do każdej sali, zadawać pytania, czerpać inspiracje. Wyjazd był wspaniałym doświadczeniem zarówno pod względem merytorycznym,  jak i językowym. Nauczycielki miały okazję doskonalić  w praktyce język angielski oraz hiszpański. Nasze koleżanki wróciły z głowami pełnymi nowych pomysłów, które chcą wykorzystać w pracy z naszymi przedszkolakami.